Česká manažerská asociace letos pořádá již 31. ročník prestižní soutěže MANAŽER ROKU. Jde o významnou událost, které se účastní celá řada vrcholových manažerů, podnikatelů, inspirativních osobností, mezi které zejména patří nominovaní do soutěže. Tímto bychom vám rádi představili dalšího kandidáta na post MANAŽER ROKU 2023, kterým je Viktor Harnach, obchodník tělem i duší, který v sobě své manažerské dovednosti nezapře. Pana Harnacha jsme se během podnětného rozhovoru zeptali na tři nesoutěžní otázky. Pojďte společně s námi nahlédnout do zákulisí soutěže a poznejte tak dalšího zajímavého člověka.
- Jaké intuitivní rozhodnutí jste kdy učinil, a projevilo se jako skvělá manažerská volba?
Od maturity jsem více než 15 let sloužil v armádě (to dnes považuji již za prehistorii …) – včetně vysoké školy, pozice inženýra, pak inspektora -manažera v armádních podmínkách … Přestože jsem byl dobře kvalifikován a velmi dobře v armádě „usazen“, na základě intuice jsem armádu opustil, a protože jsem věděl, k čemu mám předpoklady, začal se věnovat obchodu … manažerské činnosti … Neměl jsem tenkrát se od koho učit, ale „vymyslel“ jsem to sám – inspiroval jsem se od svého mentora, že nejsprávnější je vydělávat s využitím peněz jiných … Byl jsem jedním z prvních „finančních poradců“ (obchodníků s finančními nástroji …), hledal jsem cesty, nástroje, investiční příležitosti … Ukázalo se, že má volba byla správná, zvolené metody úspěšné, spokojenost klientů přesvědčivá, podnikání stále rostoucí … Teprve po řadě let se ukázalo, že nová profese finančních poradců je perspektivní a já jsem byl (aniž jsem o tom věděl) jedním z jejich prvních průkopníků …Ukázalo se, že mé rozhodnutí (původně jen na základě intuice) bylo správné. Jistě jsem přinesl víc užitku svým klientům, daňovým příjmům státu, prosperity rodině i prospěchu sobě …
- Jaký nejzajímavější počin konkurence jste zaznamenal a považujete jej za pro Vás inspirativní?
Považuji za osvědčené, že se ve své obchodní praxi nesetkávám s žádnou konkurencí … Pro své klienty hledám nejlepší řešení, které je k dispozici, s kolegy obchodníky hledám nejlepší řešení pro klienty (mé i jejich …), s investičními společnostmi hledáme nejlepší příležitosti …pro všechny … Nepociťuji, že bych měl kohokoliv jako konkurenta! Přesto si dovolím uvést tuto historku: jednal jsem s novým klientem: mladý, graduovaný, náročný … Pán, že se mne proklepne, ale také, že má nabídku od některé prémiové banky … Věděl jsem, co mu mohou nabídnout a svoji nabídku tomu přizpůsobil … Výsledkem bylo: „… pane Harnachu, po zralém zvážení jsem si vybral vás!…“
- Čím byste se živil, kdybyste nebyl manažerem?
Kdybych nebyl manažerem … jistě bych se věnoval své dřívější hlavní zálibě – parašutismu. Jistě bych byl organizátorem, propagátorem, instruktorem, obchodníkem … v této oblasti … tedy také manažerem … Zvolil jsem si obchod s penězi – tedy oblast, ve které dokážu obsloužit širší okruh zákazníků, přinést jim větší přínos, víc užitku, víc poučit, víc pobavit, víc nadchnout …, než jsem to dělal dřív v úzkém sportovním odvětví – parašutismu … Jsem přesvědčen, že má volba byla správná … všestranně přínosná… Kdybych nebyl manažerem jako dnes jsem, byl bych jistě manažerem v parašutismu!
Motto na závěr: „Starejte se o užitek pro Vaše zákazníky a o užitek pro sebe se starat nemusíte…!“