Ze zákulisí MR23: “S proudem plují jen mrtvé ryby”, říká Miloslav Cváček, finalista letošního ročníku MANAŽERA ROKU

ČMA 26. 3. 2024

Co vše musí dnešní manažeři zvládat a jaké jsou na manažerskou profesi kladené nároky? Tyto parametry již 31 let sleduje a vyhodnocuje Česká manažerská asociace v rámci soutěže MANAŽER ROKU, která je postavená na benchmarkingu. Díky němu jsou nejen účastníci soutěžního klání v kontaktu s odborníky a profesionály, kteří si vzájemně předávají osvědčené poznatky dobré praxe. Bez nadsázky profesionálové hodnotí profesionály. Letos mezi nimi v soutěži vítáme i Miloslava Cváčka, CEO a majitele společnosti ISMM Group, který nám odpověděl na tři nesoutěžní otázky, díky kterým vám tohoto finalistu letošního ročníku můžeme představit.

  • Jaké intuitivní rozhodnutí jste kdy učinil a projevilo se jako skvělá manažerská volba?

Pro mě nejzásadnější intuitivní rozhodnutí se zásadním strategickým dopadem byly za mou profesní podnikatelskou a manažerskou karieru tři:

  • Za prvé, když jsem na začátku fungoval jako poradenská společnost v oblasti exportního marketingu a zprostředkovával jsem kooperace pro české firmy, tak to rozhodnutí bylo ráno někdy v roce 2000, kdy jsem si řekl, proč já vlastně pomáhám českým firmám zprostředkovávat business, když bych to mohl přímo nabízet těm mým potenciálním západním firmám. O od tohoto okamžiku jsem přešel ze zprostředkovatele businessu na dodavatelskou, ale tradingovou formu kooperace a stal jsme se přímým dodavatelem pro naše zákazníky, z nichž s některými od roku 2000 spolupracuji dodnes (např. Pöttinger a Schrader)
  • Za druhé, někdy v roce 2006 došlo k zásadnímu rozhodnutí, že začneme budovat vlastní strojírenskou výrobu z nuly a postupně si vše budeme vyrábět sami. Přejmenoval se název firmy z ISMM Trading & Consulting s.r.o. na ISMM Production & Business Cooperation s.r.o. a 14.3.2007 se zakoupil první braunfield po jedné zkrachovalé firmě v Jistebníku na Novojičínsku, zaměstnal prvních pět zaměstnanců a položil jsem základy prvnímu závodu ISMM. Nyní těch závodů máme pět s celkem více než 400 zaměstnanci.
  • Za třetí, když jsme se v roce 2017 dohodli s oběma dcerami, že chceme budovat velkou rodinnou firmu a v létě 2023 starší dcerka Natálie nastoupila na plno do firmy jako druhá jednatelka a můj oficiální zástupce.

 

  • Jaký nejzajímavější počin konkurence jste zaznamenal a považujete jej za pro Vás inspirativní?

Dlouhodobě lídrem v oboru kooperací zemědělských strojů je společnost AGROSTROJ Pelhřimov pana Stokláska, která samozřejmě má jinou historii než ISMM. ISMM vznikla z nuly, bez prvotního kapitálu a také bez historie. Na rozdíl od nás AGROSTROJ Pelhřimov navázal na tradiční strojírenskou výrobu zemědělských strojů z dob socialismu. Po privatizačních peripetiích se však firma za těch 30 let změnila k nepoznání a je skutečným a respektovaným lídrem v oboru. Inspirativní byl nákup, resp. akvizice německé firmy STOLL, čímž si AGROSTROJ zajistil finální produkt. Jít touto cestou již pět let velmi diskutujeme i v ISMM a děláme k tomu určité akviziční iniciativy, které dříve nebo později jistě dopadnou a vyústí v nějaký finální produkt ISMM. Více bych asi teď neprozrazoval.

 

  • Čím byste se živil, kdybyste nebyl manažer?

Mám rád hodně různých profesí a díky spektru v ISMM Group si je mohu i prakticky vyzkoušet. Například jako kuchař při vaření kotlíkového guláše na našem Hotelu Gong ve Štramberku, když je tam na jaře tradiční pouť. Ale vážně, velmi by se mi líbily profese jako pilot, zájem o tento obor u mě vyústil až v získání licence PPL, nebo jako profesionální cestovatel, a také jistě poradce v oblasti zahraničního obchodu, marketingu a managementu. Svého času (1990-1992) v době studií na VŠZ v Brně jsem si přivydělával i jako svářeč v Rakousku, takže bych se nebál i manuální práce a navíc jsem docela manuálně zručný a nyní je hlad po řemeslech. Možná bych byl i dobrý hodinový manžel 😊


Motto na závěr:

Myslíš ze dne na den, žiješ ze dne na den.

 

 
 

Články autora

 

Štítky

Buďte s námi v kontaktu

Zadáním mailu se přihlásíte k odběru Newsletteru ČMA. Každý měsíc v něm objevíte inspiraci pro manažery, videorozhovory Studia ČMA, monitoring médií či informace o soutěži MANAŽER ROKU.     Ukázkový newsletter

Odebírat newsletter