V podnikání se často setkáváme s rozhodnutími, která vyžadují rychlost, odvahu a intuitivní přístup. Jedním z nejzajímavějších aspektů manažerského světa je schopnost reagovat na neočekávané situace s přesvědčením a důvtipem. Při pohledu na svou vlastní kariéru můžeme najít okamžiky, kdy naše intuitivní rozhodnutí přinesla neočekávané, avšak vítané plody. Jedním z takových momentů byla i rozhodnutí Jaroslava Svobody, CEO a majitele CZECH INN HOTELS , který se rozhodl pokračovat v podnikání hotelového managementu, i přes počáteční nelehké okolnosti.
- Jaké intuitivní rozhodnutí jste kdy učinil a projevilo se jako skvělá manažerská volba?
I když původní americký společník ve Špindlerově Mlýně byl mezinárodní podvodník a jednoho dne zmizel – a já byl s dluhem mezi podvedenými – stejně jsem se intuitivně rozhodl, že budu provozovat hotely a založil Czech Inn Hotels – naprosto bez jakéhokoli kapitálu. To bylo hodně „intuitivní“ (smích).
- Jaký nejzajímavější počin konkurence jste zaznamenal a považujete jej za pro Vás inspirativní?
Neustále se snažím inspirovat. Třeba iglú na střeše Pytloun hotelu na Václaváku mi přišlo zajímavé. Sacher dort – v hotelech Sacher – je inspirativní. Instagram pařížského Le Bristol je inspirativní. Nedokážu úplně přesně odpovědět – každý den mne něco zaujme – žádný žebříček nemám.
- Čím byste se živil, kdybyste nebyl manažer?
Nejsem moc technického založení – tedy určitě bych pracoval ve službách. Ale jde o hypotetickou otázku, vždy jsem se na všech pozicích snažil pracovat naplno – vždycky jsem měl tendenci něco organizovat a posouvat. Asi bych byl zase manažer někde. :-)
Motto na závěr:
„Co se nezlepšuje, to se zhoršuje.“