Ze zákulisí MR23: Finalista soutěže Manažer roku 2023 – Ondřej Beneš

ČMA 9. 5. 2024

„Nic není nemožné.”
„Spokojení zaměstnanci dělají spokojené zákazníky.”

 

Přál bych si, abychom místo pálení energie na “zničení” konkurence, tu energii o něco více investovali do společného posouvání světa,“ říká ředitel Deutsche Telekom IT Ondřej Beneš. Na konkurenci by se tak dle něj dalo pohlížet v ideálním případě jako na win-win situaci nejen na úrovni ideálů, ale i ekonomicky.

Jaké intuitivní rozhodnutí jste kdy učinil a projevilo se jako skvělá manažerská volba?

V podstatě všechna rozhodnutí jsou nakonec intuitivní, ať si to připouštíme, nebo se rozhodujeme “racionálně” na základě “faktů”. Protože i ta fakta reflektují určitý minulý kontext, který už často nemusí vůbec platit. A oproti současné snaze o maximálně racionální rozhodování jsme mnohem delší období lidstva spoléhali primárně právě na tu “obyčejnou” intuici.

Důležité a možná určující pro náš tým bylo, když jsme si plně uvědomili potenciál týmu  a českého trhu v kombinaci s možnostmi celoevropské rodiny T-Mobile poboček.

A rozhodli jsme se fungovat jako (snad aspoň trochu startup-like) firma ve firmě. Čili řídit naše oddělení jako naší vlastní firmu, pečovat o jedinečnou kulturu, nespoléhat na pozici předem preferovaného interního dodavatele a aktivně pracovat na rozšiřování našeho EU portfolia. Díky investovanému úsilí a aktivní práci s našimi interními steakholdery jsme rozrostli tým z 30-40 na cca 200 lidí. Interním agilním vývojem jsme udělali dodávky mnohem pružnější a zároveň jsme naší firmě mezinárodně ušetřili několik milionů EUR.

Ano, o tomto rozhodnutí bych řekl “skvělá volba” a pravděpodobně rozhodnutí s největším impactem na náš tým.

A propos, dva týdny zpátky jsme obdrželi ”nevyžádanou” spontánní pochvalu od zákazníků z Chorvatska a Německa – každá taková zpráva neuvěřitelně potěší a potvrdí správnost rozhodnutí o našem fungování.

Jaký nejzajímavější počin konkurence jste zaznamenal a považujete jej za inspirativní?

Než uvedu vybrané příklady, velmi se mi v této souvislosti líbí Simon Sinek a jeho “Finite vs. infinite game”. Čili pro mě je konkurence především inspirace a zároveň možnost, jak posunout témata na úplně jinou úroveň, jelikož spojením sil lze využít mnohem širší potenciál. Přál bych si, abychom místo pálení energie na “zničení” konkurence, tu energii o něco více investovali do společného posouvání světa. Což by nakonec byla win-win situace nejen na úrovni ideálů, ale i ekonomicky.

Zpět ke konkrétním příkladům, zmíním 2 počiny a oba spojené s naším přímým telco konkurentem (i když např. na IT trhu práce jsme dnes konkurencí globálně v podstatě všichni všem):

  • Jako první bych rád uvedl skvělý nápad, jak potenciál angažovaných lidí z business sféry i státní správy plně využít v CSR/ESG oblasti pro dobro všech a zároveň těmto lidem umožnit dobít se prací na smysluplných projektech v jiné sféře – projekt “Rok jinak” pod patronací Nadace Vodafone.
  • A jako druhý příklad vybírám “Vodafone Nápad roku” – to je opět o vyšším smyslu, pomáhat celkově našemu prostředí (v tomto případě start-upové scéně), aby vznikaly a rozvíjely se smysluplné projekty & produkty. A aby lidé s potenciálem dostali šanci své sny realizovat a tím posunout konkrétní odvětví nebo celé “lidstvo” kupředu.

S radostí konkurenci gratuluji k takovým nápadům!

Čím byste se živil, kdybyste nebyl manažerem?

Mám vysoké Gallup “input” skóre, tzn. jsem od přírody zvídavý člověk (pokud chcete zjistit anebo si potvrdit vlastní talenty, vřele doporučuji Gallup test vč. následné konzultace).

Nevím, jestli bych se tím rovnou živil, ale určitě bych rád prozkoumal např. architekturu, psychologii/sociologii, zapojení v Horské službě ČR nebo třeba práci hajného.

Zároveň se mi velmi líbí působení Člověka v tísni nebo cesta Scotta Harrisona a jeho stvoření Charity Water apod. Kandidátů by bylo rozhodně dost.

 
 

Články autora

 

Štítky

Buďte s námi v kontaktu

Zadáním mailu se přihlásíte k odběru Newsletteru ČMA. Každý měsíc v něm objevíte inspiraci pro manažery, videorozhovory Studia ČMA, monitoring médií či informace o soutěži MANAŽER ROKU.     Ukázkový newsletter

Odebírat newsletter