Smyslem života je dát životu smysl.“

  „Díky intuici mám větší šanci objevit takzvaný modrý oceán.“ Vytváří nové trendy skrze dynamickou mladou značku PENAM, za komplexní redesign tradiční značky Odkolek, které vdechl nový život s respektem na její dlouholetou historii, získal Zeleného delfína a pro přední pekárenskou skupinu ve střední Evropě – UNITED BAKERIES – vytvořil se svým týmem nové logo, nový styl komunikace a novou řadu výrobků.  Martin Dolský, ředitel marketingu firem PENAM a UNITED BAKERIES, na intuici nedá dopustit a vnímá ji jako důležitou součást svých schopností.   

Jaké intuitivní rozhodnutí jste kdy učinil a projevilo se jako skvělá manažerská volba?

Je obecný fakt, že intuitivní rozhodování využijete v situaci, kdy nemáte dostatek času pro rozhodnutí nebo dostatek informací pro analýzu situace. Já si ale myslím, že intuitivní rozhodnutí jsou nesmírně důležitá ještě v dalším ohledu. Pokud se totiž jako marketér budu pragmaticky řídit jen tím, co jsem se naučil v teorii i praxi, skončím logicky tam, kde mnoho mých konkurentů, a to například v silně obsazeném segmentu trhu. Přestože jsem poměrně analytický typ, vím, že díky intuici mám větší šanci objevit takzvaný modrý oceán. Takže když odpovím na otázku, činím taková rozhodnutí pravidelně a vnímám je jako skvělou manažerskou volbu a jako součást mých schopností. A pokud mám být i konkrétní a musí být pouze jedno, je to výběr nového loga pro pekárny Odkolek.

Jaký nejzajímavější počin konkurence jste zaznamenal a považujete jej za inspirativní?

Za nejzajímavější počin konkurence považuji skvělou kampaň pekáren Warburtons, kde obsadili Sylvestra Stalloneho. Ten se stal nejakčnějším doručovatelem pečiva vůbec. Kampaň rozhodně zaujala, měla jasné sdělení, mezinárodní dosah a dokonalou spojitost se značkou tradičního výrobce chleba a toustů. Palec nahoru.

Čím byste se živil, kdybyste nebyl manažerem?

Kdybych nebyl manažerem, živil bych se jako turistický průvodce a spisovatel. Pomáhal bych lidem objevovat známá místa zcela novým způsobem a pohledem. Nejvíc by mě na tom bavilo, že mám kolem sebe skvěle naladěné a nadšené lidi. Takže podobně jako dnes a k tomu navíc každý den krásná místa k objevování.