Ze zákulisí MR23: Finalista soutěže Manažer roku 2023 – Martin Dolský

ČMA 9. 5. 2024

Smyslem života je dát životu smysl.“

 

„Díky intuici mám větší šanci objevit takzvaný modrý oceán.“ Vytváří nové trendy skrze dynamickou mladou značku PENAM, za komplexní redesign tradiční značky Odkolek, které vdechl nový život s respektem na její dlouholetou historii, získal Zeleného delfína a pro přední pekárenskou skupinu ve střední Evropě – UNITED BAKERIES – vytvořil se svým týmem nové logo, nový styl komunikace a novou řadu výrobků.  Martin Dolský, ředitel marketingu firem PENAM a UNITED BAKERIES, na intuici nedá dopustit a vnímá ji jako důležitou součást svých schopností.   

Jaké intuitivní rozhodnutí jste kdy učinil a projevilo se jako skvělá manažerská volba?

Je obecný fakt, že intuitivní rozhodování využijete v situaci, kdy nemáte dostatek času pro rozhodnutí nebo dostatek informací pro analýzu situace. Já si ale myslím, že intuitivní rozhodnutí jsou nesmírně důležitá ještě v dalším ohledu. Pokud se totiž jako marketér budu pragmaticky řídit jen tím, co jsem se naučil v teorii i praxi, skončím logicky tam, kde mnoho mých konkurentů, a to například v silně obsazeném segmentu trhu. Přestože jsem poměrně analytický typ, vím, že díky intuici mám větší šanci objevit takzvaný modrý oceán. Takže když odpovím na otázku, činím taková rozhodnutí pravidelně a vnímám je jako skvělou manažerskou volbu a jako součást mých schopností. A pokud mám být i konkrétní a musí být pouze jedno, je to výběr nového loga pro pekárny Odkolek.

Jaký nejzajímavější počin konkurence jste zaznamenal a považujete jej za inspirativní?

Za nejzajímavější počin konkurence považuji skvělou kampaň pekáren Warburtons, kde obsadili Sylvestra Stalloneho. Ten se stal nejakčnějším doručovatelem pečiva vůbec. Kampaň rozhodně zaujala, měla jasné sdělení, mezinárodní dosah a dokonalou spojitost se značkou tradičního výrobce chleba a toustů. Palec nahoru.

Čím byste se živil, kdybyste nebyl manažerem?

Kdybych nebyl manažerem, živil bych se jako turistický průvodce a spisovatel. Pomáhal bych lidem objevovat známá místa zcela novým způsobem a pohledem. Nejvíc by mě na tom bavilo, že mám kolem sebe skvěle naladěné a nadšené lidi. Takže podobně jako dnes a k tomu navíc každý den krásná místa k objevování.

 
 

Články autora

 

Štítky

Buďte s námi v kontaktu

Zadáním mailu se přihlásíte k odběru Newsletteru ČMA. Každý měsíc v něm objevíte inspiraci pro manažery, videorozhovory Studia ČMA, monitoring médií či informace o soutěži MANAŽER ROKU.     Ukázkový newsletter

Odebírat newsletter