Nominace do jubilejního 30. ročníku soutěže MANAŽER ROKU

Přejít na web MANAŽER ROKU
 

Ze zákulisí MR2021: O posty Manažera roku 2021 a Vizionáře se letos utkává MUDr. David Kostka, MBA, generální ředitel ZP MV ČR

ČMA 18. 8. 2022

Prestižní soutěž Manažer roku má letos již 29. ročník, který se uskuteční už za měsíc – 20. září 2022. Během těch téměř třiceti let bylo oceněno více než 3 tisíce manažerů, leaderů a podnikatelů a všechny tyto finalisty spojuje jejich nadčasový a inspirativní způsob práce — a i to je jeden z důvodů, proč se vyhlašovatelé soutěže rozhodli zařadit kategorii „Vizionář.“

Vizionář je manažer, který je inovativní a posouvá svůj obor působnosti do budoucnosti, a právě v této kategorii letos vítáme pana MUDr. Davida Kostku, MBA, generálního ředitele ZP MV ČR, který se utká současně o nejvyšší ocenění Manažer roku 2021.

Pan Kostka nám odpověděl na tři nesoutěžní otázky, díky kterým Vám tohoto manažera můžeme lehce představit.

  • Proč myslíte, že byste se měl stát Manažerem roku 2021 a co by pro vás tento titul znamenal?

Jako společnost potřebujeme změnit některé zaběhlé představy o tom, jak by se měl systém co nejlépe postarat o zdraví jednotlivců. Podle mě je důležité, aby se těžiště zdravotní péče v nejbližší budoucnosti více posunulo od managementu léčby nemocí směrem k managementu zdraví. Věřím, že podstatnou roli v tom mohou sehrát zaměstnavatelé, firmy, kterým by mělo záležet na zdraví zaměstnanců. Zdravotní pojišťovny by mohly být jejich klíčovým partnerem. Pokud bych se s touto vizí stal manažerem roku, bral bych to jako podporu, signál, že uvažujeme správně.

  • Jak se vaše firma přizpůsobila pandemii covidu-19? Co konkrétního jste změnili a vylepšili?

Jako zdravotní pojišťovna jsme byli součástí reakce na pandemii. Což samozřejmě znamenalo se za pochodu učit nové věci, odborné, právní, organizační. Výrazně jsme se posunuli v digitalizaci, zvýšili jsme podíl moderních digitálních řešení v naší agendě. Museli jsme adaptovat náš servis na potřeby covidové doby a současně udržet běžné služby našim klientům, protože jejich požadavky se samozřejmě netýkaly pouze covidu. Svět se zpomalil, naše činnost se naopak zrychlila. Z klientských pracovišť se stal prakticky back office. Například žádosti o příspěvky z fondu prevence během pandemie přešly do on-line režimu. Skutečnost, že nám i během pandemie rostl počet klientů, mi říká, že jsme to zvládli. Některé trendy, například on-line komunikace uvnitř pojišťovny, s klienty, s odbornou veřejnosti i se státem, se budou projevovat nadále.

  • Kde vidíte Česko v příštích několika letech?

Očekávám zásadní modernizaci, mnohem větší vliv nových technologií a růst firem, které budou schopny vědecké poznatky přenést do praxe. Vzroste vliv nastupující generace a současně senioři zůstanou mnohem déle aktivní. Takže tuším zajímavý mezigenerační dialog.

 

Děkujeme za rozhovor a těšíme se na setkání během slavnostního vyhlašování finalistů Manažer roku 2021,

Česká manažerská asociace

 
 

Články autora

 

Štítky

Buďte s námi v kontaktu

Zadáním mailu se přihlásíte k odběru Newsletteru ČMA. Každý měsíc v něm objevíte inspiraci pro manažery, videorozhovory Studia ČMA, monitoring médií či informace o soutěži MANAŽER ROKU.     Ukázkový newsletter

Odebírat newsletter