Tajemství příležitostí v době koronavirové

ČMA 26. 11. 2020

DC VISION digest

je to prakticky půl roku od posledního vydání DC VISION Digest. Pandemie nezmizela a hned tak nezmizí, stejně jako nezmizely problémy dnešní globální i české ekonomiky. Klíčovým problémem české ekonomiky zůstává, že je ekonomikou z velké části odvozenou, subdodavatelskou, v podstatě malou nádenickou dílnou pro průmysl německý či francouzský.

Nic už nebude jako dříve, velká část průmyslu založená na výrobě, tedy činnosti s velmi nízkou přidanou hodnotou, začíná řešit existenční problémy. Stovky a tisíce českých firem tuto pandemii téměř jistě nepřežijí. Šanci mají jen ty průmyslové firmy, které mají vlastní výzkum a vývoj a prodávají vlastní řešení.

Důkazy, že ani vlastní vývoj nemusí stačit, přinesl například do evropského kosmického průmyslu Elon Musk. Přinesl výrazně nižší ceny transportu do kosmu a evropský kosmický průmysl je minimálně v oblasti komerčních transportů do vesmíru prakticky na kolenou, počty startů klesly na méně než polovinu, ceny letů rovněž. No, a jak už je v Evropě zvykem, nekonkurenceschopní výrobci žádají evropské vlády o pomoc. Musíme se naučit lépe prodávat a vyrábět tak, aby to bylo prodejné.

Klíčovým slovem jsou inovace a pandemie přináší tisíce možností pro inovace, a o tom jsem psal v nové knize České manažerské asociace “Návrat k prosperitě” v době, kdy jsme prožívali první karanténu a dívali se s nejistotou do budoucnosti. O to víc mne těší, že je to v dnešní druhé masivní vlně pandemie téma, které platí dvojnásob.

Přeji pevné zdraví a držte si klobouky, v Evropě jedeme z kopce!

Libor WitassekPartner DC VISION 


key note


Návrat k prosperitě

Profesor Jan Švejnar, analytička Markéta Šichtařová, vrcholový manažer Daniel Beneš, transformační manažer Libor Witassek a dalších 37 představitelů firem, akademické sféry a České manažerské asociace – ti všichni se svými texty podíleli na vzniku knihy NÁVRAT K PROSPERITĚ.

Unikátní soubor vznikal během koronavirové karantény. A právě proto se dívá do budoucnosti. >>>

Část příspěvku Libora Witasska z knihy


inspirace ke koordinované akci


RayKiller® – bezdotykový dezinfikátor mobilních telefonů

Naše nová akvizice STROJCAR byl po 20 let spolehlivým subdodavatelem dílů a přípravků pro letecký průmysl. V dubnu 2020 pandemie zcela zdevastovala trh výroby letadel, zakázky ze dne na den skončily jako když vypnete lampičku u nočního stolku.
Tak jsme se rozhodli, že zkusíme vyvíjet, vyrábět a prodávat své vlastní produkty. Rozhodně nechceme jít cestou levného plastu a výroby v Číně, ale jdeme na trh s luxusním designem ve dvou barvách eloxu a precizní výrobou na superpřesných pětiosých obráběcích CNC centrech a českých 3D tiskárnách.

Jako česká firma zahajujeme předprodej právě zde na HITHIT.cz, brzy poté nabídneme RayKiller globálně.

Koupit RayKiller® – Made with ♥ in Czechia


ve spolupráci s partnery


Studio ČMA: Jak covid 19 změnil business s Liborem Witasskem

Toto setkání proběhne dne 26.11.2020 od 15:30 do 16:30 virtuálně přes MS Teams.
Zamyšlení Ambasadora ČMA nad radikální změnou života v roce 2020…
Pořad moderuje Vadim Petrov.

Přihlašovací link MS Teams


Libor Witassek potřetí českým ambasadorem Evropského týdne odborných dovedností


Páté pokračování týdne bylo letos plně online akcí díky bezpečnostním opatřením COVID-19 a konalo se od 9. do 13. listopadu 2020. Tématem bylo „odborné vzdělávání pro zelené a digitální přechody“.

Klíčová je spolupráce firem a škol, kde je nyní velmi vítaným projekt EQAVET“, uvedl Libor Witassek.

EQAVET ČR  představuje na Evropském týdnu odborných dovedností možnosti zajištění kvality v odborném vzdělávání a nabízí přehled a popis 14 kritérií pro kvalitní spolupráci, tak i praktický návod a kontrolní seznam kroků pro zaměstnavatele v online formě i pdf formátu. Díky tomuto užitečnému ”checklistu” firmy při nastavení spolupráce se školami na nic nezapomenou, využijí lépe potenciál vzájemné spolupráce a ujistí se, že vše dělají v nejlepší možné kvalitě.
#EUVocationalSkills #DiscoverYourTalent #EQAVET

EQAVET – spolupráce firem a škol


od informací k dovednostem


Tištěné vydání v Covid akci!

Na základě požadavků čtenářů jsme vydali tištěnou verzi knihy Tajemství řízení v éře turbulencí.

Nová publikace obsahuje navíc k elektronické publikaci 10 ks Kamishi-Bai karet pro sebehodnocení vaší firemní kultury a schopností reagovat na tržní turbulence! K zakoupení výhradně v eShopu DC VISION.

Koupit eKnihu lze i nadále ZDE.

V COVID akci: 25% SLEVA do 30.11.2020 !

.. a ještě jedna věc

Vybíráme pro vás ten nejlepší obsah. Díky našemu zpravodaji Vám neunikne žádná zajímavá akce (často se speciální slevou), nejlepší obsah či příležitost se inspirovat. Budeme rádi, když budete náš obsah dál sdílet tam, kde Vám to bude dávat smysl. Pokud jste náš zpravodaj dostal od někoho z přátel, pak neváhejte a registrujte se k odběru ZDARMA na odkazu níže.

„Každá rána, kterou jsme utržili, vyrazí z nás nějaký klín, který nám překážel. Jde ovšem o to, jsme-li dosti rozumní, abychom se z ní poučili.“, Tomáš Baťa

Přeji vše dobré!

Libor Witassek, majitel DC VISION & STROJCAR, ambasador ČMA

 
 

Články autora

 

Buďte s námi v kontaktu

Zadáním mailu se přihlásíte k odběru Newsletteru ČMA. Každý měsíc v něm objevíte inspiraci pro manažery, videorozhovory Studia ČMA, monitoring médií či informace o soutěži MANAŽER ROKU.     Ukázkový newsletter

Odebírat newsletter