Miloslav Cváček: „Reference a zkušenosti jsou v našem oboru nejlepším marketingem“
Miloslav Cváček, majitel rodinné firmy ISMM, která byla založena v roce 1997 jako poradenská společnost poskytující služby průmyslovým…
Humpolecký pivovar byl na začátku 90. let téměř před zánikem. Jeho nákup Stanislavem Bernardem a společníky proto mnozí považovali za úplný nesmysl. V další části rozhovoru se dozvíte, jak nesmírně náročnou cestou od privatizace až po vybudování oblíbené značky musel Rodinný pivovar BERNARD projít.
„Pivovar, který šel do dražby v malé privatizaci, byl totálně zdevastovaný, technologicky po smrti. Měl pokaženou pověst. Pivo odsud nikdo nechtěl. Všichni v oboru nám dávali jen několik měsíců,“ popsal velmi špatnou výchozí pozici Stanislav Bernard. Se svými společníky však v té době neuvažoval o rizicích, ale řídil se svým odhodláním.
Příběh Stanislava Bernarda tak právem patří mezi šťastné případy podnikání v 90. letech, během nichž spousta podnikatelů řízení velkých podniků nezvládla. Recept na úspěch však Standa nenašel. Hlavní roli podle něj hrála chuť do podnikání.
Stanislav Bernard také zavzpomínal na moment, kdy potřeboval najít řešení problému, bez něhož by pivovar zkrachoval: „Tehdy jsem přišel na nádhernou věc. Několik týdnů jsem o něčem přemýšlel, nespal jsem. Něco jsem vymyšlené měl, ale nebylo to ono. Jednoho dne jsem ale přišel do kanceláře a kolem šel sládek, expedient a údržbář. Já jsem je pozval do kanceláře a požádal je o pomoc. Stručně jsem jim popsal, o čem přemýšlím. Ti lidé byli v jiné pozici, měli jiné vidění světa. Někdo v té debatě řekl v uvozovkách pitomost a ta mě přivedla na úplně geniální nápad. Já jsem tehdy pochopil, že ta řešení chodí shora. A to se mi stalo několikrát.“
Miloslav Cváček, majitel rodinné firmy ISMM, která byla založena v roce 1997 jako poradenská společnost poskytující služby průmyslovým…
Olga Girstlová, podnikatelka, konzultantka start-upů, zakladatelka Letního podnikatelského kempu a Regionálních podnikatelských kempů pro mládež z dětských domovů….