Stanislav Bernard: Nákup pivovaru považovali mnozí za nesmysl. Nás to ale obrovsky bavilo

ČMA 10. 5. 2021

Humpolecký pivovar byl na začátku 90. let téměř před zánikem. Jeho nákup Stanislavem Bernardem a společníky proto mnozí považovali za úplný nesmysl. V další části rozhovoru se dozvíte, jak nesmírně náročnou cestou od privatizace až po vybudování oblíbené značky musel Rodinný pivovar BERNARD projít.

„Pivovar, který šel do dražby v malé privatizaci, byl totálně zdevastovaný, technologicky po smrti. Měl pokaženou pověst. Pivo odsud nikdo nechtěl. Všichni v oboru nám dávali jen několik měsíců,“ popsal velmi špatnou výchozí pozici Stanislav Bernard. Se svými společníky však v té době neuvažoval o rizicích, ale řídil se svým odhodláním.

Příběh Stanislava Bernarda tak právem patří mezi šťastné případy podnikání v 90. letech, během nichž spousta podnikatelů řízení velkých podniků nezvládla. Recept na úspěch však Standa nenašel. Hlavní roli podle něj hrála chuť do podnikání.

Stanislav Bernard také zavzpomínal na moment, kdy potřeboval najít řešení problému, bez něhož by pivovar zkrachoval: „Tehdy jsem přišel na nádhernou věc. Několik týdnů jsem o něčem přemýšlel, nespal jsem. Něco jsem vymyšlené měl, ale nebylo to ono. Jednoho dne jsem ale přišel do kanceláře a kolem šel sládek, expedient a údržbář. Já jsem je pozval do kanceláře a požádal je o pomoc. Stručně jsem jim popsal, o čem přemýšlím. Ti lidé byli v jiné pozici, měli jiné vidění světa. Někdo v té debatě řekl v uvozovkách pitomost a ta mě přivedla na úplně geniální nápad. Já jsem tehdy pochopil, že ta řešení chodí shora. A to se mi stalo několikrát.“

 
 

Články autora

 

Štítky

Buďte s námi v kontaktu

Zadáním mailu se přihlásíte k odběru Newsletteru ČMA. Každý měsíc v něm objevíte inspiraci pro manažery, videorozhovory Studia ČMA, monitoring médií či informace o soutěži MANAŽER ROKU.     Ukázkový newsletter

Odebírat newsletter