Stanislav Bernard: Autoregulace názorů tvoří nemocnou společnost

ČMA 13. 5. 2021

V závěrečné části rozhovoru pivovarníka Stanislava Bernarda s Vadimem Petrovem byl hlavním tématem současný stav společnosti a mezilidské komunikace.

Stanislav Bernard upozornil, jak negativní vliv na každodenní život mohou mít sociální sítě, pokud se do nich uzavřeme: „Prováděl se výzkum přes magnetickou rezonanci a zjistilo se, že sociální sítě aktivují stejná centra v mozku jako tvrdé drogy. Vzniká tam závislost. Umělá inteligence a algoritmy pak ukazují lidem jen podobné názorové okruhy. Vytvářejí se tak sociální bubliny. Já jim říkám tlupy, mezi nimiž je nepřátelství. Tam vzniká ten společenský boj a nenávist.“

Ostrou kritiku od Standy Bernarda si vysloužily cenzorní zásahy korporací. Proto v minulosti podpořil Společnost pro obranu svobody projevu, neboť se mu nelíbí regulace sociálních sítích a likvidace nepohodlných profilů.

Za nejhorší jev ve společnosti však účastníci rozhovoru považují autocenzuru. „Má být pluralita názorů. Jakmile toto potlačíš, tak se přestane vyvíjet i věda. Na sociální sítě mají platit stejné zákony jako na média. Twitter kolikrát zlikviduje člověku živobytí jenom proto, že se mu nehodí některé názory,“ prohlásil Stanislav Bernard.

Diskuze se věnovala také nedávnému skandálu na fotbalovém zápase Evropské ligy UEFA mezi týmy Glasgow Rangers a SK Slavia Praha. Český obránce Ondřej Kúdela dostal trest na dalších 10 zápasů za to, že ho hráč Rangers Glen Kamara obvinil bez důkazů z rasismu. On sám naopak za fyzické napadení Kúdely po zápase před několika svědky dostal trest na 3 utkání. Reakce na tuto kauzu se podle Vadima Petrova dostávají do křížku s obecným hodnotovým systémem. Stanislav Bernard pro to má vysvětlení: „Kdybychom se zeptali 400 lidí, tak všichni to budou vidět stejně. Jenže veřejné mínění je ovlivněno menšinami. Skutečně několika lidmi, kteří jsou ale obrovsky slyšet. A někomu se to hodí do krámu, asi korporacím.“

 
 

Články autora

 

Štítky

Buďte s námi v kontaktu

Zadáním mailu se přihlásíte k odběru Newsletteru ČMA. Každý měsíc v něm objevíte inspiraci pro manažery, videorozhovory Studia ČMA, monitoring médií či informace o soutěži MANAŽER ROKU.     Ukázkový newsletter

Odebírat newsletter