V polovině října letošního roku se uskutečnilo na Zámečku v Petrovicích brainstormingové setkání, které uspořádal Elite klub Moravskoslezského kraje. Tématem brainstormingového setkání bylo: „Management v době chaosu“.
Tato akce se nesla v příjemném duchu a všem zúčastněným se líbila. Její řečníci Petr Skondrojanis, Stanislav Vojtíšek, Ján Košturiak a Libor Witassek nám odpověděli na tři otázky, díky kterým Vám můžeme tuto podzimní akci více představit.
- Co bylo impulsem pro to, abyste se stal řečníkem na setkání v Petrovicích?
P. Skondrojanis:
Je vždycky dobré, když o mých tématech firemní kultury a moderního HR můžu přednášet manažerům a majitelům firem, a to je skupina lidí, která se prostě v akcích české manažerské asociace vyskytují a navíc jsem měl skvělý další tři spíkry kolem sebe a byla čest být na programu vedle nich.
S. Vojtíšek:
S ČMA jsem měl možnost spolupracovat již v minulosti a považuji to za skvělou příležitost, jak se setkat s významnými manažery a sdílet zkušenosti. Velice si proto vážím pozvání od organizátorů setkání v Petrovicích, že jsem byl znovu pozván mezi vystupující.
J. Košturiak:
Bol som pozvaný Liborom Witasskom.
L. Witassek:
Byl jsem potěšen možností sdílet zkušenosti v současné velmi turbulentní době.
- Tématem konference byl „Management v době chaosu“, přednášíte na toto téma často, případně, o jaká další manažerská témata je zájem?
P. Skondrojanis:
Chaos je něco, co umím zvládat a něco čím provázím firmy. jinak jsou to vztahy a firemní kultura obecně.
S. Vojtíšek:
Základem mých přednášek je zkušenost z výkonu funkce kapitána velkého dopravního letadla, který dnes nemusí být ani tak nejlepším pilotem na palubě jako především nejschopnějším manažerem. Tato pozice je spojena s kontinuálním rozhodovacím procesem a vyhodnocováním rizik. A samozřejmě také s finální zodpovědností za správné rozhodnutí. Letectví má řadu funkčních modelů, jak řídit krizové situace na palubě, jak správně řadit priority a nedopustit se nevratných chyb v provozně i časově vypjatém intervalu. To je právě v době „chaosu“ velmi inspirativní i pro manažery a neletecké profese s vysokou mírou rozhodovacích kompetencí. Zájem o tuto problematiku je tím větší, jak dlouho tzv. letíme v turbulenci a většina manažerů se dnes stává skutečně krizovými. Velký zájem je také o revize a nastavení standardizovaných postupů pro běžné i nouzové provozní situace, efektivní komunikaci, správný leadership, práci s personálními zdroji, kultivaci bezpečnostního povědomí, optimalizaci nastavení týmu nebo výběr a výcvik personálu. Často se téma přednášky následně stává základem pro projektovou spolupráci v rámci firem, kde společně nastavujeme uvedená témata do praxe.
J. Košturiak:
Ja veľmi neprednášam, skôr sa snažím o to, aby sme pochopili transformáciu, ktorá prebieha v spoločnosti a v biznise a aby sme dokázali problémy premeniť na príležitosti a nezostali iba pri vzdychaní a nadávaní na zmeny, ktoré okolo nás predbiehajú. V našej inovačnej sieti Inovato sa snažíme niektoré transformačné trendy na inovácie a nové podnikateľské príležitosti – re-lokalizáciu, digitálnu transformáciu, inteligentnú automatizáciu, siete zdieľania a cirkulárnu ekonomiku. Myslím si, že nestačí, aby sme o veciach a zmenách okolo nás „prednášali a diskutovali“ – potrebujeme akciu, reálnu zmenu, výsledky.
L. Witassek:
Dlouhodobě přednáším o agilních manažerských soustavách řízení, kromě toho se zabývám praktickou implementací inovačního myšlení a inovací ve firmách.
- Co Vám z přednášek Vašich kolegů utkvělo nejvíce v hlavě?
P. Skondrojanis:
Nejvíc mi rezonuje věta pana kapitána „…to podstatné musíte vychytat na zemi, ve vzduchu už s tím nic neuděláte“ takže nepodceňovat svou práci a přípravu.
S. Vojtíšek:
Všechna vystoupení považuji za vynikající. Osobně mě velice zaujalo vystoupení Petra Skondrojanise – „investice do lidí“ je v letectví jeden z hlavních pilířů bezpečnosti a Petrem prezentované modely jsou velkou inspirací.
L. Witassek:
Současné změny na trhu jsou součástí dlouhodobé globální transformace, aneb všechno už bude jinak.
Fotogalerii z akce naleznete ZDE.
Děkujeme za rozhovory a těšíme se na další setkání,
Česká manažerská asociace