Olga Girstlová: „Manažer je klíčovým prvkem k dosažení úspěchu podniku“
Olga Girstlová, podnikatelka, konzultantka start-upů, zakladatelka Letního podnikatelského kempu a Regionálních podnikatelských kempů pro mládež z dětských domovů….
Přelomovým počinem České manažerské asociace bylo v roce 2020 zahájení projektu ČMA vzdělává členy v rámci OP Zaměstnanost. Kolektivním a přidruženým členům, stávajícím i novým, umožňuje tento Projekt 110 v letech 2020–2022 vyslat na 5denní kurz 12členné skupiny pracovníků a bezplatně je proškolit. Obsahem školení může být efektivní komunikace, manažerské a obchodní dovednosti, knowledge management či firemní vztahy a kultura. Školení jsou šitá na míru i v oblastech manažerských soft skills a IT vzdělávání. Již nyní má ČMA řadu pozitivních referencí z firem. Do vzdělávání svých zaměstnanců se pustila například společnost SOMA a SICCO.
Stále více firem v České republice si uvědomuje, že bez odborně kvalifikovaných zaměstnanců nemohou dosahovat dobrých výsledků, a do vzdělávání svých pracovníků neváhají investovat miliónové částky. Nejvíce tuzemské firmy investují do školení odborných znalostí, vytvářejí si i vlastní školicí střediska.
Proč je však školení ve firmách tak důležité? Můžeme vyzdvihnout několik nejzajímavějších faktů, která by Vás měla k tomuto kroku inspirovat.
Názor na online školení Zbyňka Rozbořila, zakladatele a architekta řešení ve společnosti Development Ateliér
“Byl jsem zarytým zastáncem offline a osobních tréninků. Ale tady mě baví možnost odkazovat se při offline tréninku na publikovaná videa a používat je pro přípravu nebo naopak follow up. Audio verze některých videokurzů posouvají efektivitu celého procesu učení na další úroveň. Těch několik výhod v jednom balíčku mě přimělo dát online vzdělávání šanci.” seduo.cz
Česká firma Livesport prorazila se svými aplikacemi sledujícími sportovní výsledky a statistiky. Toto byznysové zaměření ovlivňuje i hlavní specializaci ve firmě:
„Dvě třetiny našich zaměstnanců jsou vývojáři a ti mají zájem hlavně o technické kurzy. Poslední dobou se však ptali i na možnosti online vzdělávání v jiných oblastech. Největší výhodu online vzdělávání vidí hlavně v úspoře času. „Je efektivnější, když se někdo podívá na hodinový kurz, než když jede na celodenní školení mimo firmu. A přijde mi, že ten hodinový kurz mu kolikrát dá i víc,“ říká Martin Basl.
Ve firmě podle něj nyní jednoznačně převažuje online vzdělávání nad tím „offlinovým“. magazin.lmc.eu
Specialista na mýtné systémy Kapsch zamýšlel online vzdělávání jako nový benefit pro zaměstnance. Cílem bylo také zjistit, zda lidé o takový způsob vzdělávání vůbec stojí. Co se po několika měsících pilotního provozu ukázalo? Podle HR manažerky Lucie Matějíčné to zaměstnanci vnímají různě. Většina ohlasů je však pozitivních.
I když stále existují zaměstnanci, kteří navštíví raději vzdělávací kurz osobně, online školení přitahuje mnohem více lidí, než tomu bylo dříve. Velká skupina zaměstnanců vidí v této formě perfektní způsob doplnění chybějících informací. Tvrdí, že jiné formy kurzů jsou ztráta času a naprosto jim vyhovuje, že se za mnohem kratší dobu dozví to, co potřebují a nemusí nikam chodit. magazin.lmc.eu
Videokurzy se osvědčily například při vzdělávání operativního managementu call center. „V případě prostředí call centra je velké plus, že si člověk vzdělávání přizpůsobí svým časovým možnostem. Může studovat v práci i doma. Neohrozíme provoz tím, že se nám najednou zvedne dvacet lidí a odejdou na školení. Skvělé je, že kurzy jsou rozděleny do krátkých lekcí, které každý může sledovat a přerušovat, jak zrovna potřebuje. V online a digitálním vzdělávání vidíme budoucnost,“ zmiňuje L&D Partner O2 Lucie Dudová. magazin.lmc.eu
„Jsem přesvědčena, že nouzový stav pomohl přístup lidí k digitálnímu vzdělávání změnit. Padly předsudky, že se jedná o formu vzdělávání, která není plnohodnotnou alternativou, nebo dokonce vhodnějším řešením než kurzy tváří v tvář. Kolegové teď naopak vidí pozitiva online rozvoje. Ať je to měřitelná úspora financí, času, nebo i lepší work–life balance, kdy například noví zaměstnanci nemusí trávit polovinu měsíce v Praze na úvodním školení, ale učí se z domova. „
Lucie Štichová
T-Mobile
magazin.lmc.eu
„Mám zkušenost z několika firem, kde se sice investovalo do vzdělávání, když se na to podařilo získat dotace, ale o dost méně už z vlastních peněz. Myslím, že to není dobře. Do vzdělávání, do lidí a jejich rozvoje by se investovat mělo, protože se to firmám vrátí.“
Lenka Jakubová
CeWe Color
magazin.lmc.eu
Olga Girstlová, podnikatelka, konzultantka start-upů, zakladatelka Letního podnikatelského kempu a Regionálních podnikatelských kempů pro mládež z dětských domovů….
Kdo byl zvolen 4. prezidentem České republiky, to už jistě všichni víte, pojďme si připomenout, co zvolení předcházelo….