Nejen manažerský svět se točí kolem řešení krizových situací, své o tom ví i Stanislav Vojtíšek a Martin Diviš, kteří mají bohaté zkušenosti jak s vrcholovým managementem, tak i s pilotováním letadel. Na základě tohoto jedinečného spojení se v pondělí 6. června v rámci Elite klubu Praha, který spadá pod Českou manažerskou asociaci, sešli manažeři a lídři, kteří měli během pondělního odpoledne skvělou možnost vyslechnout si i podělit se o své zkušenosti s krizovým managementem. 

Během poutavé přednášky, a i v rámci následného benchmarkového workshopu, se témata točila zejména kolem bodů jako jsou: pokorarespektnaslouchání a komunikace. Příkladem je praxe Stanislava Vojtíška, kterou byl přechod z ČSA k Turkish Airlines, kde je člověk „pouze” číslem. Nicméně si tato společnost uvědomuje důležitost komunikace a vyzývá k ní každého, kdo se na chodu společnosti podílí. S tím souvisí i Vojtíškova myšlenka, že: “kapitán nemusí být ani tak dobrý pilot, měl by ale být nejlepší manažer!” Jeho doporučením je praktikování nejen feedbacků, ale i skutečná zpětná vazba v pojetí zaměstnanců, kdy vlastními slovy převypráví přijatou myšlenku — až tehdy si manažer může být jistý, že vše bylo předáno jasně, a tedy efektivně. Martin Diviš je vrcholovým manažerem (již 25 let je GŘ Kooperativa) a pilotuje dopravní letadla jako koníček, příjmy za to poukazuje na nadační fond. Pro svou manažerskou pozici si vzal z létání několik ponaučení, např.: „Pokud chybí v létání pokora – jsou mrtví lidé, v řízení firem jsou mrtvé firmy…“, podobně jako při létání je ve firmách nezbytné správné řízení priorit, aby nevznikla nevratná chyba. A závěrem k age managementu dodal: „Starší sice běhají pomalu, ale radí dobře!“. K Elite klubu dodal, že: „Je důležité, aby se lidé potkávali – dnes chybí dialog“.

Po přednášce přišla řada na workshop, kdy se zúčastnění rozdělili do tří skupin, v rámci kterých debatovali, co si z hodinové prezentace odnesli, jaká myšlenka byla nejpodstatnější.

Výsledky byly: 

  1. 3P (1. pochopit, co se děje, 2. přijmout, co se děje, 3. najít cestu) 
  2. Pokora – Respekt – Naslouchání 
  3. Pokora + přijmout jiný pohled  
  4. Klid, rozvaha a neztratit glanc

 

Odpolední program se nesl v přátelském duchu a neskončil ani po jeho oficiální části. Zúčastnění následně individuálně komunikovali jak s přednášejícími, tak i mezi sebou. Milým benefitem toho již pátého setkání je také skutečnost, že členové Elite klubu Praha se znají také ze svých praxí, a tak se z formálního setkání přirozeně stalo i odpoledne s příjemně uvolněnou atmosférou plnou podnětných myšlenek.  


Doplňující vsuvka na závěr, aneb víte, co znamená “FORDEC”?  Jde o složení písmen, jejichž význam je:   F – Facts   O – Options  R – Risk & Benefits  D – Decision  E – Execution  C – Check & Repeat  Létání Vás dostane zpět na zem,” dodal závěrem Martin Diviš.  

Na svět je třeba se umět dívat s nadhledem a z více úhlů pohledů. Ne vždy je všechno přesně takové, jak to vidíme my sami. Příkladem je příběh o setkání se dvou pilotů, jeden je Čech, druhý z Grónska. Každý zná vizualizaci světa v jiném podání, ale obě jsou správná.

 Další, již šesté setkání Elite klubu Praha, jehož vedoucím je Ing. Ivo Gajdoš, mimo jiné výkonný ředitel ČMA, je v plánu na podzim letošního roku. Bližší informace se dozvíte zde na webu ČMA. 

(Program proběhlého setkání naleznete ZDE.)