Ze zákulisí MR23: Dalším kandidátem na titul MANAŽER ROKU 2023 se stává Marek Botka

ČMA 25. 3. 2024

Již více než tři dekády se pod záštitou České manažerské asociace organizuje soutěž MANAŽER ROKU. Během uplynulých let se díky této soutěži sešla celá řada inspirativních, inovativních a schopných manažerů a lídrů. Soutěž MANAŽER ROKU směřuje k rozvíjení odborných schopností manažerů, včetně jejich nadání vést pracovní týmy.

První soutěžní disciplínu má za sebou i Marek Botka, strategický ředitel ve společnosti LogEx Logistics s.r.o., který nám odpověděl na tři nesoutěžní otázky, díky kterým vám tohoto kandidáta na post MANAŽER ROKU 2023 můžeme blíže představit.


 

  • Jaké intuitivní rozhodnutí jste kdy učinil a projevilo se jako skvělá manažerská volba?

Intuitivní rozhodnutí mne v mém profesním životě doprovázejí každý den. Za jedno z mých zásadních rozhodnutí považuji stavět firmu od spodu, po „Baťovsku“. Lidé v naší společnosti mají skutečnou možnost růst z naprosto juniorních pozic, posouvat se dál do středních nebo i nejvyšších manažerských pozic. Výhodou je skutečnost, že lidé mají čas pochopit strategii společnosti a srůst s ní. Zároveň je to vysoký model motivace, vzdělávání a naplnění cílů lidí, kteří mají v životě ambice. Výhodou této strategie je fakt, že lidé na manažerských pozicích v naší společnosti velmi dobře znají patra pod sebou, znají limity a možnosti, jsou k firmě loajální.

Druhým nejvýznamnějším milníkem je pro mě tvorba vlastního softwarového řešení, na kterém firma nyní stojí. Jsme jedna z mála firem v oboru, která nevyužívá typizovaný, sériový software, který mnohdy žene uživatele do sériových řešení bez možnosti kreativity a nabídnutí více možností samotnému uživateli s cílem kvalitnější služby pro zákazníka.

 

  • Jaký nejzajímavější počin konkurence jste zaznamenal a považujete jej za pro Vás inspirativní?

Naše společnost se vypracovala v segmentu spedic z nuly na pozici lídra ve spedici. Myslím si, že je třeba sledovat konkurenci, ale naučil jsem se najít porovnání a inspiraci i mimo obor, kde se běžně idea nehledá. Abych ale uvedl počiny, které mě zaujaly, tak je to reklamní kampaň naší konkurence, kde došlo k propojení fanoušků, dopravních prostředků a sportu.

Dalším příkladem je akvizice, kterou provedl náš konkurent, který se poučil z předchozích let od největších hráčů, kde společnost, kterou akvizičně nakoupili, nepřejmenovali a zachovali původní brand.

 

  • Čím byste se živil, kdybyste nebyl manažer?

Když jsem se v roce 1988 rozhodoval, jakou školu budu studovat, nebylo to pro mě jednoduché. Věděl jsem, že můj otec, který je můj vzor, by mě rád viděl jako stavebního inženýra, ale já jsem cítil, že technická sféra a technická odbornost mě nepřitahuje. Naštěstí moji rodiče mi umožnili vybrat si svoji cestu a já jsem věděl, že bych rád pracoval s lidmi, přesněji řečeno s dětmi, vydal jsem se tedy na pedagogickou školu. Moje odpověď je tedy jednoduchá: pokud bych nebyl manažerem ve spediční firmě, práce s dětmi a mládeží by mě naplňovala. Své vzdělání dnes využívám v rámci projektu vzdělávání manažerů.


Motto na závěr:

Sedmkrát upadnout, osmkrát vstát.

 
 

Články autora

 

Štítky

Buďte s námi v kontaktu

Zadáním mailu se přihlásíte k odběru Newsletteru ČMA. Každý měsíc v něm objevíte inspiraci pro manažery, videorozhovory Studia ČMA, monitoring médií či informace o soutěži MANAŽER ROKU.     Ukázkový newsletter

Odebírat newsletter