Projekt Letní podnikatelský kemp, zámek Vilémov

2. ročník Letního podnikatelského kempu se konal na zámku Vilémov třetí červencový týden 2017. Na kemp se sjeli manažeři a podnikatelé prakticky ze všech koutů republiky, aby věnovali čas a energii mladým lidem a podpořili v nich podnikatelského ducha, což je cíl projektu, který pořádá Nadace ZET profesora Milana Zeleného ve spolupráci s Yourchance o.p.s. a Českou manažerskou asociací.

Mladí účastníci

Kempu se zúčastnilo 11 účastníků ve věku 16 – 23 let, z dětských domovů, azylových domů a rodin, kteří měli zájem dozvědět se více o podnikání. Smíšený model dětí z dětských domovů a z rodin jsme zvolili, abychom vytvořili přátelské prostředí a soulad mezi jednotlivými sociálními skupinami. Tento nápad se skvěle se osvědčil, důkazem jsou nově vzniklá přátelství.

Profily účastníků kempu:

  1. Honza: 19 let, obor elektromechanik, zpracovaný projekt – firma na výtahy
  2. Hanka: 16 let, všeobecné gymnázium, projekt – taneční studio
  3. Dominik: 18 let, obor truhlářství, projekt – truhlářská dílna
  4. Filip: 18 let, obor hotelnictví, projekt – brazilská restaurace s obchodem
  5. Bára: 16 let, obor hotelnictví, projekt – ošetřovatelka v zoo
  6. Láďa: 18 let, obor zahradnické práce, projekt – zahradník
  7. Gabča: 19 let, obor masérství a fitness, projekt – masérské studio
  8. Honza: 17 let, obor hotelnictví, projekt – luxusní restaurace
  9. Barča: 16 let, obor hotelnictví, projekt – pečovatelka malých dětí
  10. Zdenda: 23 let, obor pedagogika, projekt – učitel klavíru
  11. Eliška: 19 let, všeobecné gymnázium, projekt – agentura na hlídání dětí

Program a cíl kempu:

Program letního kempu je zaměřen na podnikání a vysvětlení, co podnikání opravdu je. Seznamuje mladé lidi se základy podnikatelského modelu podniku a splnění nezbytných vstupních podmínek pro úspěšné založení start-up společnosti a její následný vývoj do standardního podnikání s úspěšným obchodním modelem platících zákazníků.

Pod vedením investora Václava Sušeně – GrowBUSINESS s.r.o. se mladí lidé seznámili se všemi aspekty podnikání, jak se stát profesionálem ve svém oboru a dobrým podnikatelem. Získávali informace, jak jsou všechny tyto role mezi sebou navzájem propojeny a pomocí modelu CANVAS si vytvořili vlastní podnikatelský projekt. Završením byla soutěžní prezentace těchto business záměrů, kdy odborná porota složena z organizátorů a partnerů kempu vybrala a ocenila ty nejlepší.

Odvahu a inspiraci účastníkům po celý týden dodávali zkušení čeští podnikatelé, kteří přijeli na kemp představit svůj osobní příběh. Měli jsme tu čest představit např. tyto osobnosti:

prof. Milan Zelený, zakladatel Nadace ZET; Andrea Kůstková, majitelka naboso s.r.o.; Petr Cichoň – majitel Crocodille Fresh Company a Bageterie Boulevard; Mirka Eliášová, Tomáš Kaliarik – zakladatelé start-upu Slippsy s.r.o.; Lukáš Maršálek – majitel BioPLASTY CZ s.r.o.; Ondřej Kurka – zakladatel obchodu Chladné zbraně; Michal Jel