Podnikatel Pavel Sehnal na Pražském manažerském klubu ČMA

Rozhodovat o pěti strategických oblastech stačí majiteli 56 firem SPGroup Pavlu Sehnalovi k řízení skupiny. I díky tomu se může věnovat nejen podnikání, ale i politice a svým koníčkům. A právě jeho zkušenosti – výhry a prohry – byly obsahem 245. klubové setkání  Pražského manažerského klubu České manažerské asociace. Proběhlo v Clarion Congress Hotel Prague těsně před volbami 19. října za účasti více jak šesti desítek členů asociace a dalších hostů.

K řízení skupiny svých firem používá majitel SPGroup Pavel Sehnal pět strategických přístupů. Za prvé, osobně vybírá TOP manažery. „Měsíčně absolvuji deset až patnáct pohovorů. Chci osobně vidět, koho přijímám do týmu. Samozřejmě, že je to časově náročné,“ říká.

Za druhé, rozhoduje o směrování celé firemní skupiny. „Moji roli vidím v nasměrování strategie, zda budeme mít pobočku, budeme vyrábět ten či onen výrobek,“ říká Pavel Sehnal. Od manažerů dostává dostatek dat, ale v řadě případů musí rozhodnout sám.

Za třetí, rozhoduje o klíčových investicích. „Pokud stojíme před rozhodnutím, zda do tiskárny koupíme drahý univerzální stroj nebo několik jednodušších, pak na základě informací určím, co se vybere,“ říká Pavel Sehnal.

Za čtvrté, šéfa SPGroup zajímá reporting a kontroling.

Za páté je to nastavení řízení rizik. „Majitel musí nastavit pravidla napříč firmou, včetně toho, co může obchodní či finanční ředitel. To je mnohdy podceňováno,“ říká Pavel Sehnal.

Bývalý absolvent strojírenské průmyslovky v Praze a ČVUT, nastoupil po studiích do Tesly a konstruoval vývěvy a vakuová zařízení. Zde zakládal Občanské fórum. Z Tesly odešel do Laboratorních přístrojů Praha, kde se stal marketingovým ředitelem. V rámci restitučních zákonů jeho manželce vrátili majetek po dědečkovi. Měl statek na Slapech, dům na Smíchově a patřila mu třetina smíchovského pivovaru. Podílel se na psaní zakladatelských listin Pražské burzy cenných papír