Kvalitní manažeři zaručují konkurenceschopnost podniků
Manažeři jsou jedním z nejdůležitějších stavebních kamenů každé firmy. Od jejich kvality se odvíjí prosperita celé organizace. Gallupův institut, který přes dvacet let sleduje kvalitu manažerů a její dopad na firmu, přišel s alarmujícím tvrzením. Podle něj pouze 10 % zaměstnanců na vedoucích pozicích ovládá takové dovednosti, jaké by měl každý správný manažer mít. 21. století se vyznačuje rychlými změnami a globalizací a klade na každého z nás stále větší nároky. Jen opravdu kvalitní manažer si ale uvědomuje, že dnešní doba vyžaduje neustálý rozvoj a sebevzdělávání. Jedním z příkladů propojení teorie a praxe je právě MBA studium.
Úkolem každého správného manažera je zvládání své práce. Musí mít dokonalý přehled nejen o tom, co se děje uvnitř společnosti, ale také mimo ni. Mnoho začínajících manažerů se přitom obává toho, co jim jejich řídíce role přinese. Zahraniční web bussinessnewsdaily.com ve spolupráci s odborníky z oblasti řízení a HR zpracoval odpovědi na základní otázky týkající se manažerské činnosti.
- Komunikace
Komunikační dovednosti manažera jsou jednou ze stěžejních oblastí, které je třeba věnovat pozornost. Se svým okolím byste měli komunikovat stručně, ale jasně a srozumitelně. Není nic horšího než zadávat nejasné cíle a nesmyslné příkazy. Pokud vám podřízení neporozumí, nebudou svou práci odvádět efektivně. Koncem roku 2016 si nechal Klub mladých manažerů České manažerské asociace zpracovat u agentury IPSOS průzkum, ve kterém studenti popsali dobrého manažera. Ten by měl být především komunikativní, zodpovědný, spolehlivý a schopný koordinovat práci.
. - Motivace
V dnešní době se klade velký důraz na správné rozdělení práce, které jde ruku v ruce s adekvátním finančním ohodnocením a dalšími benefity. Přemýšlejte tedy o tom, co vaše podřízené povede k perfektními odvádění jejich práce a motivujte je k tomuto výsledku.
. - Vzdělávání
V průběhu vysokoškolského studia člověk získává základní manažerské dovednosti a znalosti. Na jejich další rozvoj se poté soustředí například MBA studium, které většinou nenavazuje ihned na vysokoškolské studium, ale vyhledávají ho zejména lidé, kteří již mají několikaletou manažerskou praxi. „Vzdělávání je u manažerů celoživotní proces. V dnešní dynamické době a rychle se měnící společnosti k němu ani jiným způsobem přistupovat nelze. Úspěšnými se stanou pouze ti, jež budou otevření novým skutečnostem a myšlenkám a budou neustále vyhledávat příležitosti k růstu a rozvoji,“ říká ředitel vzdělávacího institutu CEMI Mgr. Štěpán Mika.
. - Organizace
Organizačními schopnostmi se rozumí především smysluplné naplánování svého času. Dalším důležitým bodem je jasné nastavení priorit a cílů. Od organizačních schopností manažera se ve finále odvíjí plnění povinností každého jednotlivého pracovníka, ze kterých vyplývají celkové výsledky celé firmy.
. - Autorita
V žebříčku důležitosti zabírá autorita jedno z předních míst. Pokud jí manažer před svými podřízenými neoplývá, jen velmi těžce si bude ve svém týmu zřizovat pořádek. Respekt, úcta, ale i spravedlivost, zdravé sebevědomí a umění dělat potřebné kompromisy jsou alfou a omegou každé manažerské činnosti.
.