Kijonková: Lidem sdělujte, že jsou pro vás důležití

ZOBRAZIT CELOU FOTOGALERII

 

Každý den pracuji jen šest hodin,“ říká o sobě Simona Kijonková, CEO holdingu Packeta, do něhož vpadá i Zásilkovna, Manažerka roku v kategorii služby a první dáma českého e-commerce, která byla hlavním magnetem lednového setkání cyklu České manažerské asociace HR Sharing. Pořádá jej pravidelně Klub mladých manažerů, tentokrát v pražské centrále Zásilkovny, a jako obvykle jej moderoval předseda klubu a člen prezídia ČMA Vilém Vrba.

Ke své „pracovní době“ Kijonková dodává, že ji využívá s největší efektivitou. „Jsem zrychlená a ne všichni mi hned od začátku stačí,“ poznamenává. Její společnost s 1,3 miliardovým obratem a tisícem zaměstnanců expandující do řady zemí dnes sama neřídí, má ji na starosti třináct ředitelů a ona především určuje směr. „V čele firmy by měl být blázen, lídr, který přenáší své vize na své okolí. Lídři prohrabávají cestu sněhem ostatním,“ říká Kijonková.

Podle této jedné z nejobdivovanější ženy českého byznysu by se lídr měl obklopit schopnějšími lidmi, než je on sám. Co jí samotné se nedaří, je dostat do vedení firmy více žen. „Asi se bojí. Musíme si je vychovat sami,“ poznamenává Kijonková, podle níž by v týmu měli být zastoupeni muži i ženy, lidé s rozdílnou povahou a přístupem.

Za jeden z nejdůležitějších principů fungování firmy a udržení si lidí považuje zpětnou vazbu. „Důležité je potkávat se s lidmi, schopnost vyslechnout je a věci i změnit,“ říká Kijonková.

Mezi její osobní manažerské principy patří i některé další:

  • Vize má být neměnná a dlouhodobá. Pokud ji nemáte, lidé jsou frustrovaní, neví, kam firma směřuje.
  • Sdělujte svým lidem firemní vizi.
  • Je nutné předávat informaci až k tomu poslednímu zaměstnanci.
  • Všichni si tykáme, nabízíme jej každému novému pracovníkovi.
  • Hlídejte syndrom vyhoření u manažerů. Je třeba jej rozpoznat včas. „Mně se to podařilo. Poslala jsem ředitele s jeho rodinou na delší dovolenou do zahraničí,“ svěřuje se Kijonková.
  • Vykašlete se na CV, sledujte, jak na vás člověk působí, jak se chová a zda zapadne do týmu.
  • Nezapomeňte na princip shnilého jablka. I jediný zaměstnanec s negativním přístupem ve firmě ji může rozkládat zevnitř. Je třeba se s takovým člověkem rozloučit.
  • Při firemních akcích je důležité, aby lidi věděli, že to děláme pro ně a že jsou pro nás důležití.

HR sharing