INSPIROMAT VII

ZOBRAZIT CELOU FOTOGALERII

 

Vážení,

ještě stále mám v mysli poslední – již VII. Inspiromat. Měla jsem pocit, že se na něm mísí voda a oheň – tedy živly, bez nichž není života. Tolik energie a vzápětí zklidňující pohody – asi tak bych svými slovy charakterizovala průběh květnové VII. konference cyklu Inspiromat, v níž toho bylo tolik jiného.

Poprvé byl průvodcem naší konference skvělý Jan Mühlfeit, který v sobě nezapře zkušeného kouče,  mentora a globálního stratéga, který je poradcem pro řadu vládních a mezinárodních organizací. Dokáže tak mnohá vystoupení zasadit do souvislostí a přimět nás k zamyšlení.

Poprvé jsme na konferenci zorganizovali společnou výstavu členek Klubu manažerek, které rády malují. Obdiv jsme skládali Jiřině Chrtkové, Monice Javorkové a Ivaně Švrčulové. Kromě Jiřiny, která vystudovala uměleckoprůmyslovou školu a jak říká – “výtvarno v mnoha podobách ji při práci provází na každém kroku”, Ivana a Monika si touhu, zabývat se výtvarným uměním, plní až ve zralém věku. Radost tak činí nejen sobě, ale i svému okolí. Ivana je dokonce vedoucí lektorkou malířského ateliéru Káraný a Jiřina vede výtvarné kroužky pro děti od 2 do 6 let. Kdo ví, zda tento počin nebude mít následování a nepřipojí se do něj další členky klubu a neuspořádáme Klubovou společnou výstavu, která by měla delší trvání, než byl čas konání konference.

Poprvé jsme na konferenci dali prostor “nečlenkám” (zatím) Klubu manažerek a představili podnikatelky, oceněné v soutěži EY Podnikatel roku. Uvedla je Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v části regionu střední a jihovýchodní Evropy. Společnost EY je pořadatelem nejprestižnější světové podnikatelské soutěže EY Podnikatel roku.

Poté v Kongresovém sále pojišťovny Kooperativa, který doslova praskal ve švech, následovala vystoupení na téma Můj podnikatelský příběh – nejprve Alexandry Kala, zakladatelky sítě obchodů Profimed, poté Simony Kijonkové, zakladatelky a majitelky firmy Zásilkovna a dalších firem a dále Radky Prokopové, výkonné ředitelky Alca Plast s.r.o. Radka byla spolu s manželem oceněna titulem EY Podnikatel roku 2018 a začátkem června budou Českou republiku reprezentovat ve světové soutěži v Monaku.

Děkuji všem, jejichž zásluhou byl VII. Inspiromat nezapomenutelnou inspirací, gejzírem zkušeností, námětů, myšlenek vskutku výjimečných osobností. Čtyři úžasné dámy rozšířily rodinu dosavadních mluvčí, která se tak rozrostla na počet 43. Ano, již 43 nezapomenutelných příběhů, reálných příběhů, které by zřejmě  nevymyslel ani sebelepší scénárista. Tím nejlepším tvůrcem je totiž ŽIVOT.

A jsem velmi ráda, že čtyři životní příběhy na VII. Inspiromatu zaujaly. A to i nejmladší generaci – konkrétně studentky PB VOŠ a SŠ managementu. VII. Inspiromat inspiroval i mně a už se zamýšlím nad VIII. Inspiromatem, který bych ráda zorganizovala na podzim.

Děkuji za inspiraci a za podporu všem, díky nimž byl VII. Inspiromat tak skvělý.

Lenka Tomešová

Mnoho atraktivních fotografií najdete na www.mujinspiromat.cz

Tři vystupující v rámci VII. Inspiromatu jsou úspěšné účastnice soutěže Podnikatel roku:

 

EY Podnikatel roku 2017 hlavního města Prahy a vítězka 26. ročníku soutěže MANAŽER ROKU 2018 v kategorii Služby.

Simona Kijonková, Zásilkovna s.r.o.

Simona Kijonková je podle svých slov vizionář, který hledí do budoucnosti. Když ale ve svých 14 letech začala poprvé snít o podnikání, asi těžko by ji napadlo, že v roce 2010 založí Zásilkovnu, úspěšnou českou přepravní společnost poskytující komplexní logistické služby pro internetové obchody. Počítače a technologie Simonu lákaly už od mládí. Její talent se poprvé naplno projevil, když ještě jako sanitářka pomohla staniční sestře s nastavením systému. Rychle se zapsala jako odbornice a začala vyřizovat objednávky pro celou nemocnici. V roce 2009 díky předchozím zkušenostem s IT a logistickými platformami objevila díru na přepravním trhu. Zjistila, že firmy poptávají služby, které logistický trh tehdy neposkytoval. A tak o rok později vznikla Zásilkovna.

Simona jako první přišla s franšízingem v logistice a podařilo se jí propojit menší i větší podnikatele ze všech regionů s online prostředím. Pomocí speciální technologie integrovala Zásilkovnu do více než 18 tisíc internetových obchodů a celý proces přepravy objednávek výrazně zjednodušila. A to jak pro samotné podnikatele, tak pro koncového zákazníka. Ten si může svůj balíček vyzvednout často již druhý den od objednání, což umožňuje největší síť celkem 1 400 výdejních míst po celé republice. Zásilkovna má navíc deset dep, vlastní vozový park a jejich systémem se jezdí inspirovat i ze zahraničí. Zásilkovnu najdete také v Německu, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku, do deseti dalších zemí exportuje. Tým 400 zaměstnanců Zásilkovny funguje na principu vzájemné pomoci a sdílení zkušeností, nechybí ani pravidelná školení nebo jazykové kurzy.

Simona si během sedmi let podnikání pořídila celkem šest firem a tři děti. Rodina pro ni ale byla vždy základ a doma nechává počítač zásadně vypnutý. Z rostoucího start-upu vytvořila firmu, jejíž obrat meziročně narůstá o 100 %. Jejím cílem je rozšířit Zásilkovnu do celé Evropy, na letošek už mají naplánované Španělsko a Francii. I přes veškerý úspěch se Simona Kijonková k podnikání staví se stejnou pokorou, se kterou v mládí vzhlížela k ostatním podnikatelům. Jako podnikatelský odkaz by za sebou ráda zanechala nejen úspěšnou a prosperující firmu zaměstnávající stovky lidí. Jejím snem je zároveň vybudovat lepší povědomí o českých podnikatelích ve světě.

 

EY Podnikatel roku 2017 Středočeského kraje

Alexandra Kala, PROFIMED s.r.o. 

Alexandra Kala si dodnes přesně vzpomíná na první produkt, který do České republiky před dvaceti lety v rámci své firmy Profimed dostala. Byla to chlupatá zubní párátka značky Paro. Nápad založit firmu přinášející na český trh nejmodernější pomůcky ústní hygieny značek z celého světa vznikl vcelku spontánně. Alexandřin přítel a nynější manžel Václav, který vyrůstal ve Švýcarsku, si díky své profesi zubního lékaře všiml velkého rozdílu mezi Českem a Švýcarskem v úrovni péče o ústní hygienu. A nápad byl na světě.

Jednadvacetiletá Alexandra začala podnikat od nuly. Objížděla zubní semináře, kongresy a veletrhy a u malého stánku představovala produkty stomatologům. Těm se nápad zalíbil a Alexandra začala odesílat první objednávky do zubních ordinací. Jak se zvětšovala klientela, rozšiřoval Profimed i nabídku produktů. Jako první například nabídl sonické kartáčky z USA. Dnes je Profimed zavedená firma se sítí 17 vlastních prodejen po celé České republice a nabízí celkem dva tisíce druhů zboží, za kterým si stoprocentně stojí. V Profimedu totiž najdete pouze výrobky akceptované odborníky. Součástí sortimentu je dnes navíc také kosmetika a vše lze zakoupit online. Výrobky společnost dodává kromě zubních ordinací a lékáren také do široké sítě drogerií a supermarketů, jako Teta, DM drogerie nebo Albert.

Profimed jako jediný na světě využívá unikátní koncept – v obchodech pracují pouze pečlivě vyškolení pracovníci, kteří kromě produktů nabízí i odborné poradenství v oblasti prevence a péče o ústní hygienu. Profimed spolupracuje s univerzitami a zdravotními pojišťovnami, nabízí preventivní programy v mateřských školách a kontinuální vzdělávání odborné veřejnosti. Firma stále roste, a zvyšuje se tak i počet zaměstnanců, brzy jich bude přes devadesát. Základem firemní kultury je pro Alexandru vzájemná pomoc. Každý, kdo něčím vyniká, má za úkol sepsat na danou činnost manuál pro ostatní. Zaměstnancům nechybí ani odborná školení od špičkových profesionálů z oboru.

Alexandřiným snem je dále rozšiřovat Profimed na Slovensku, v Polsku a Maďarsku – tedy na trzích, kde už nyní působí. Dál se s byznysem nechystá, 60 milionů lidí ze střední Evropy jí stačí. Podnikatelský odkaz Alexandry Kala a jejího byznysu spočívá ve výrazném zvýšení povědomí, dostupnosti a úrovně ústní hygieny. V budoucnu by si za sebou také přála zanechat umění skloubit tvrdou práci s dostatkem času na rodinu a soukromý život.


Profil vítěze:

EY Podnikatel roku 2018 České republiky
EY Podnikatel roku 2018 Jihomoravského kraje

Radka Prokopová, oceněná v soutěži MANAŽER ROKU titulem Manažerka roku 2015, a František Fabičovic

Alca plast, s.r.o.

Když se František Fabičovic na počátku 90. let rozhodl podnikat, zvolil oblast sanitární techniky, ve které viděl velkou perspektivu. Téměř každý tehdy stavěl nebo rekonstruoval a kvalitní sanity byl nedostatek. Doma v Břeclavi v garáži začal provozovat velko- a maloobchod a po pár letech se přesunul do větších prostor. Radka Prokopová tou dobou v Praze vedla úspěšnou eventovou agenturu. Než se s Františkem vzali, přestěhovala se za ním a svůj obor opustila. V Břeclavi spojili své síly a několikaleté zkušenosti z podnikání v rozdílných odvětvích, navázali na Františkovu původní firmu a v roce 1998 spolu založili Alca plast. V začátcích měli jen málo vlastních výrobků, dnes ve firmě probíhá kompletní vývoj i výroba a široké portfolio čítá téměř 600 sanitárních produktů. Zahrnuje mimo jiné různé typy sifonů, ventilů, vpustí, žlabů a dalších druhů odvodnění, armatury, splachovače nebo WC sedátka. Díky nejmodernějším technologiím a propracovanému designu se firma pyšní řadou mezinárodních ocenění, včetně prestižní Red Dot Award. Je lídrem na českém a slovenském trhu a úspěšně vyváží do více než 70 zemí světa.

S obratem přes 1,3 miliardy korun patří Alca plast mezi nejprestižnější zaměstnavatele v regionu a aktuálně zde pracuje téměř 500 lidí. Zaměstnancům firma poskytuje řadu zajímavých benefitů a samozřejmostí je kontinuální vzdělávání v oboru. Propracovaný systém zahrnuje i vlastní školicí středisko, kterým už prošly na 3,5 tisíce lidí, a to nejen z řad zaměstnanců. Firma také dlouhodobě úspěšně spolupracuje se středními a vysokými školami.

František s Radkou jsou patrioti a v rámci regionálního sponzoringu ročně rozdají nemalé částky. Přispívají na vozíky pro hendikepované a podporují lokální mládežnické fotbalové kluby a řadu kulturních projektů. Firma je partnerem Lednicko-Valtického hudebního festivalu a zaměřuje se i na drobné hudební a taneční soubory. František se také aktivně věnuje myslivosti a ochraně přírody. Již 20 let na Břeclavsku financuje a s láskou buduje oboru Obelisk, unikátní a ceněný krajinářský projekt, díky němuž se do okolní půdy navrátila ztracená voda a řada živočichů. Před pár lety s Radkou ve Valticích založili stejnojmenné vinařství, které si ve velké konkurenci brzy získalo jméno.

Manželé společně vychovávají dvě dnes již téměř dospělé děti. Nejen jim, ale i celému trhu by jako podnikatelský odkaz rádi předali to, že kvalita se vyplácí, a že když člověk opravdu chce, může dokázat téměř cokoliv.

 

Program Inspiromat_7_ 2019