Hodnocení státních zaměstnanců nemá být přítěží, ale dovedností dobrého manažera

Služební zákon zastřešuje české úředníky již druhým rokem. Jednou z povinností, které musí úředníci ve služebním poměru vykonávat, je hodnocení, a to jak hodnocení své vlastní práce, tak hodnocení podřízených zaměstnanců. Vzhledem k tomu, že v rámci státní správy jde ve většině případů o novinku, Česká manažerská asociace uspořádala kulatý stůl, na kterém sdíleli své zkušenosti v oblasti hodnocení zaměstnanců státní tajemníci ministerstev, personální ředitelé odborů a zástupci privátního sektoru. Setkání se uskutečnilo pod záštitou náměstka ministra vnitra pro státní službu a čestného předsedy Klubu veřejné správy ČMA Josefa Postráneckého a personálního ředitele pojišťovny Kooperativa a prezidenta Klubu personalistů Jana Březny v prostorách pojišťovny Kooperativa dne 13. června.

Z výsledku mezinárodního žebříčků konkurenceschopnosti WEF vyplývá, že české státní a veřejné instituce značně zaostávají. Je to obrovská zátěž pro český byznys. Snažíme se podnikat kroky, abychom podpořili zlepšování kvality v této oblasti. I proto jsme zavedli speciální kategorie pro státní správu v soutěži MANAŽER ROKU,“ zahájil kulatý stůl Pavel Kafka, prezident ČMA.

Naší snahou je přenášet zkušenosti z privátního sektoru a samospráv i do státní správy,“ pokračoval Marek Pavlík, místopředseda Klubu veřejné správy ČMA.

Cílem setkání bylo vyměnit si zkušenosti v oblasti hodnocení zaměstnanců. Tato oblast představuje jeden z klíčových prvků celé státní služby. Státní služba by měla přispět k naplňování zejména dvou cílů: zvýšení kvality a výkonnosti státní správy a zvýšení profesionalizace úřednického aparátu. Oba cíle jsou úzce propojeny a hodnocení zaměstnanců by mělo pomoci je naplňovat.