Stavíme na historii a ponaučení

ČMA Regionální klub, Severovýchodní Čechy (RKS), Klub zlepšování a společnost Centrum andragogiky, s.r.o. pořádaly dne 20. října 2016 od 13:30 hodin další diskusní kulatý stůl v prostorách bývalé cihelny na téma Stavíme na historii a ponaučení.

Úvodem všechny zúčastněné přivítala předsedkyní RKS a majitelka společnosti Centrum andragogiky PhDr. Marie Jírů. Následovalo představení účastníků a jejich sdělení o očekávání od kulatého stolu.

Jak je již zvykem následovala prezentace, nyní na téma Stavíme na historii a ponaučení v prostorách bývalé cihelny, nynějšího sídla Centra andragogiky. Perličkou této stavby, která nese nejedno ocenění je nález kostí mamuta z roku 1899. Účastníkům bylo také umožněno poohlídnout se v rámci prezentace do starých fotografií budovy, která je nyní propojena tradicí a moderní stavbou.

Další prezentaci přednesl Tomáš Macků, ředitel výzkumu a  komunikace výzkumné agentury IPSOS. Hovořil na téma přínosu výzkumu trhu a veřejného mínění pro business firem. Dnes se bez kvalitních informací neobejde už žádná firma, jedním ze zdrojů jsou právě zjištění z  výzkumů. Druhů je celá řada –  nejčastěji jsou dnes poptávány výzkumy loajality (věrnosti, spokojenosti), výzkumy značky (employer brand, reputace)  a výzkumy komunikace. Mnoho firem dnes zkoumá své zaměstnance, svoji obchodní síť  a konkurenci prostřednictvím projektů mystery shoppingu. Z aktuálního výzkumu veřejného mínění agentury Ipsos, který uvedl Tomáš Macků mj., vyplývá, že česká populace se má stále lépe, cítí se spokojenější a i šťastnější, což je i jeden z předpokladů pro další zvyšování spotřebitelských výdajů. Zajímavou cílovou skupinou pro mnoho firem jsou lidé ve věku 55-65 let, tzv. pre-senioři, kteří jsou velmi aktivní a kteří  si chtějí ještě života užít.

Na prezentaci pana Macků navázal uznávaný kouč Vadim Petrov s tématem: „Pracovní výkon a věk“. Jeho téma se neslo v duchu lidí po padesátce, kteří nemohou konkurovat mladším kolegům množstvím energie, znalostí cizích jazyků nebo ICT, však mohou nabídnout nadhled a zkušenosti. Účastníci diskutovali o generačním pohledu, návycích, stereotypech myšlení a hodnotovém uspořádání. Shodli se na tom, že společným jmenovatelem je mezigenerační respekt, odstranění předsudků, ale i schopnost flexibility a přijetí principu změny a celoživotního učení jako nutné podmínky při uplatnění stárnoucí populace na trhu práce.

Zúčastnění se shodli nad důležitostí témat, která jsou v dnešní době i budoucnu velmi diskutovaná.

Další akce ČMA Regionálního klubu, Severovýchodní Čechy se uskuteční dne 10. 11. 2016 ve společnosti VÚTS, a.s.

Stáhnout (PDF, 252KB)