Recruitment Academy: 3 důvody proč být na sociální síti LinkedIn

Navázali jsme spolupráci s Recruitment Academy. Budeme vás pravidelně informovat o trendech v proměňujícím se světě náboru zaměstnanců. 

LinkedIn je stále největší profesní sociální síť na světě s více než 460 miliony členů z toho skoro 1,2 milionu v ČR. Na jedné straně je tato síť využívána koncovými uživateli, kteří ji používají pro budování svého osobního brandu nebo prostě pro hledání práce či zakázek. Ti využívají především síly LinkedIn profilu samotného.

Na druhé straně je skupina lidí, která kromě toho využívá aktivně funkcionality vyhledávání, aby se dostala k lidem, ke kterým potřebuje. Jedná se o jakékoliv odborníky z řad náboru zaměstnanců jako talent sourceři, recruiteři, HR manažeři.

Proč byste se měli touto sociální sítí zabývat?

  • Tvorba osobního brandu

Tvorba osobního brandu je v ČR stále opomíjena. Osobní LinkedIn profil je nejefektivnější cestou, jak na tomto zapracovat. Díky tomu, že je LinkedIn asi 14. nejnavštěvovanější webová stránka na Internetu, vyjede po zadání vašeho jména do Googlu s největší pravděpodobností právě váš LinkedIn profil.

LinkedIn profil například na rozdíl od Twitteru umožňuje vložit mnoho informací o tom, kde pracujete, na jaké pozici, co konkrétně děláte a jaké máte zkušenosti. Můžeme říci, že je to takové elektronické CVčko, do kterého můžete ale navíc vložit videa, fotografie, prezentace a další.

Díky tomuto tato síť z určitého úhlu pohledu vítězí i nad Facebookem. Facebook je sociální síť 4x větší než LinkedIn, ale svůj brand si tam vybudujete hlavně přes obsah, který budete pravidelně posílat a tím si zvyšovat fanouškovskou základnu. Máte na toto ale čas?

  • Recruitment a tzv. Social selling

To že je LinkedIn standardem pro recruitery není třeba asi opakovat. Pro většinu recruiterů a recruitment agentur to je často i hlavní zdroj, kam si pro kandidáty chodí. Je to především díky strukturovanosti dat a jejich relativně snadná možnost v nich vyhledávat. Můžete vyhledávat podle klíčových slov, pozice, společnosti, odvětví, lokality a dalších parametrů.

Dále se pak velmi rozmáhá tzv. social selling, kdy se sociální sítě využívají pro především B2B prodej a často rozvoj mezinárodních obchodních vztahů. LinkedIn se také používá k hledáni dodavatelů nebo jejich ověřování. Tato síť je také efektivním nástrojem pro různé formy talent mappingu – např. když potřebujete ověřit, kolik je odborníků na konkrétní oblast nebo technologii v nějaké konkrétní lokalitě.

  • Tvorba tzv. Employer Brandingu

Každá společnost by měla mít na LinkedInu vytvořený firemní profil. Tento profil sám o sobě moc práce neudělá. Každopádně tento profil na sebe váže zaměstnance vaší společnosti, kteří váši stránku budou s největší pravděpodobní sledovat a vy na ně tedy můžete působit obsahem, který na stránku budete posílat. Tito followeři pak mohou tento obsah dále sdílet a tím se vaše sdělení šíří organicky dále a relevantním příjemcům.

Na sociálních sítích platí, že lidi se dívají na lidi. Dá se tedy říci, že váš firemní brand je na sociálních sítích a speciálně na LinkedInu tvořen právě osobními profily vašich zaměstnanců.

LinkedIn navíc před zhruba půl rokem koupil Microsoft, čímž tato síť získala ještě na síle. A díky integraci s dalšími produkty Microsoftu jako Skype nebo MS Office se můžeme těšit nárustu základny uživatelů.

Josef “josé” Kadlec

Spoluzakladatel Recruitment Academy a GoodCall