Přední manažeři v Království železnic pookřáli

Pozvat přední manažery do království snů, tedy do Království železnic v Praze na Smíchově, kde má firma stejného názvu svoji expozici v administrativním centru Anděl City ve Stroupežnického ulici, nebyl vůbec špatný nápad se ukázalo jako výborný nápad. ČMA Regionální klub Střední Čechy připravil 12. května pro své členy a hosty příjemnou podívanou i spousty zajímavých informací. Mnozí se nejen vrátili do svého dětství a do pohádek, ale nechali se též inspirovat k řadě myšlenek, možná se zrodil i nějaký ten manažersko-podnikatelský nápad. Co všechno bylo k vidění a co si kdo vyzkoušel, o tom by se dalo popsat asi hodně řádek.

Před třemi roky na jaře byly veřejnosti zpřístupněny modely Prahy a Středočeského kraje, posléze se unikátní železniční model České republiky, který v Království železnic vzniká, rozrostl o další přírůstky.

Návštěvníci tohoto úžasného malého světa mohou obdivovat modelové zpracování Středočeského kraje a Prahy v měřítku 1:87. Přibylo 197 m2 nových kolejišť, na kterých se bude prohání 21 vlakových souprav. Stejně jako v kraji Plzeňském, i v Praze jezdí tramvaje a novinkou je zpracování stanice metra Nádraží Holešovice s pojízdnou soupravou.

Modelové zachycení reality není v tomto projektu kopií skutečnosti. V každém kraji se model orientuje především na důležité železniční tratě a ty dále doplňuje o technické či historické dominanty regionu, jeho charakteristickou krajinu a průmysl. Ve Středočeském kraji tak návštěvníci vidí automobilky Škoda a TPCA, hrady Karlštejn, Křivoklát a Kokořín, Vranovskou a Štěchovickou přehradu, brdské lesy, ale třeba i horu Blaník s koncertem nebo muzeum vojenské techniky v Lešanech. Nad Prahou se vypíná Žižkovská televizní věž a o pár metrů dál Pražský hrad. Centrem je přirozeně Hlavní nádraží, z nějž vlaky jedou do Kolína, do Děčína a Ústí nad Labem i do Plzně. Jistě zaujme také Vozovna Střešovice a funkční tramvajový provoz v oblasti Smíchova. Centrem provozu pohyblivých automobilů jsou dálnice D1 a D5, ze kterých najíždí autobusy na ÚAN Florenc.

Výstavba obou modelů trvala 9 měsíců a modeláři Království železnic při ní použili mimo jiné i 495 metrů kolejí, 185 metrů silnic, 4900 stromečků, 907 kusů pouličních, parkových a nádražních lamp, 350 typizovaných modelových stavebnic, 12 velkých modelů technických a historických dominant vytvořených na zakázku, 350 osobních a 264 nákladních automobilů a více než 5000 figurek, které představují situace z reálného života.

Království železnic je mimořádný projekt výstavby největšího modelového kolejiště nejen v ČR, ale i v celé střední a východní Evropě. V Praze, v podzemních prostorách administrativního centra Anděl City bylo v červenci 2009 otevřeno pro veřejnost prvních 115 m2 modelového kolejiště. Od té doby se postupně kolejiště rozrůstá o další segmenty (kraje). Každoročně projde turnikety expozic Království železnic více než 160 000 návštěvníků.
Do aktivit projektu Království železnic patří, mimo jiné, i unikátní vzdělávací program, který získal záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Pro žáky a studenty jsou připraveny tematické prohlídky dělené podle věku dětí, zaměřené na historii železniční dopravy v českých zemích, dopravní výchovu s důrazem na bezpečný pohyb dětí v okolí silnic a železnice, energetiku a zajímavosti české krajiny.

.

Jana Žáčka, předsedy ČMA Regionálního klubu Střední Čechy, jsem se při této příležitosti zeptala:

Proč se šli manažeři podívat právě do Království železnic?

Setkání našeho klubu probíhají především v zajímavých středočeských firmách. Geograficky se Království železnic nachází sice v Praze, tedy ne přímo ve Středočeském kraji, součástí modelové železnice jsou ale některé přesné modely částí Středočeského kraje. Takže jsme chtěli vidět náš kraj i Prahu, kam mnozí z nás denně směřují za prací, jako na dlani, obrazně řečeno. Někteří účastníci s sebou vzali své potomky, jiní si možná prostě jen splnili přání na chvíli se vrátili do klukovských let …

Myslíte si, že návštěvami výstav, galerií, neobvyklých míst mohou nadmíru vytížení lidé dobře relaxovat?

S nedostatkem času asi zápasíme všichni, ale možnost podívat se někam, kam to není úplně běžné, potkat se přitom s jinými zajímavými lidmi a třeba dokonce díky tomu získat nové klienty a kontakty – to je docela dobře fungující kombinace.

Jaký je závěr z tohoto setkání? K čemu přispělo? Sdíleli jste například zkušenosti některých z vás navzájem o účelném využívání volného času? Diskutovali jste o tom, že je potřeba nejen pracovat, ale cíleně se učit odpočívat?

Diskuze na všechna vámi zmíněná témata se, myslím, vedou na každé naší schůzce, je to přirozené. To, že se různých takových schůzek a akcí (včetně našich klubových) účastní stéle více lidí, svědčí o tom, že je potřeba nejen pracovat, ale také přiměřeně relaxovat. Tento trend nachází stále víc příznivců.

.

pro ČMA vitaPR, Eva Brixi