Kvalitní firemní kultura – odpověď na nedostatek pracovní síly

Současná doba je charakterizována rekordně nízkou nezaměstnaností. Stav nedostatku pracovní síly je často popisován jako velká zátěž pro menší organizace, střední i malé podnikatele, kteří si nemohou dovolit konkurovat nadnárodním gigantům v oblasti mezd a dalších finančních benefitů. Firmy si začínají uvědomovat obrovský význam nefinančních benefitů, které se skrývají především v chování majitelů firem, ve vztazích na pracovišti a interní komunikaci.

V rámci nabídky služeb Centra andragogiky se aktuálně zabývám problematikou vztahů na pracovišti. Mám možnost být u nastavování procesů interní komunikace uvnitř společností našich klientů, kteří chtějí být leadery na trhu a kteří pochopili, že lidé jsou jejich cenným aktivem. Zavádíme pravidla komunikace, vizí a sídlení firemních hodnot, nastavujeme komunikační nástroje a kanály pro komunikaci se všemi typy zaměstnanců. Společnosti s narovnanými vztahy a informovanými zaměstnanci mají prokazatelně větší výběr kvalitních pracovních sil, hlásí se jim výkonnější uchazeči a mají mnohem angažovanější zaměstnance. Employer branding se odráží nejen na výkonnosti firmy, jejím hospodářském výsledku. To jak o firmě její zaměstnanci mluví, má obrovský vliv na její image, význam pro externí komunikaci, obchod a marketing.

Mgr. Bohdana Kašparová
lektor Centra andragogiky, s.r.o.