Jak si udržet nejlepší zaměstnance. Pět dobrých rad Michaela Wooda

Najít kvalitní zaměstnance je pro firmy v posledních letech náročné a drahé. Pokud se jim to podaří, tak se tedy logicky snaží o své experty nepřijít.

Aby k tomu nedošlo, měli by se manažeři dát pozor na několik základních chyb, které mohou zahnat nejlepší lidi do náruče konkurence.

Které to jsou? Manažer a odborník na online marketing Michael Wood shrnuje v magazínu Forbes pět z nich.

  1. Přistupovat ke všem stejně

Pokud vaši nejlepší zaměstnanci pracují přesčas a neustále přinášejí perfektní výsledky, určitě je nepotěšíte, když budou nakonec ohodnoceni stejně jako jejich průměrní kolegové. Jestliže budou všichni dostávat stejné odměny a benefity, může to skutečné experty demotivovat. Dbejte tedy na to, aby věděli, že o jejich práci víte a oceňujete ji.

  1. Nestarat se o rozvoj zaměstnanců

Kvalitní zaměstnanci jsou obvykle i ctižádostiví a chtějí se kariérně někam posouvat. Pokud ale nevidí žádnou jasnou perspektivu, tak opět hrozí, že ji půjdou hledat jinam. „Nemůžete čekat, že dobří zaměstnanci zůstanou na své současné pozici navždy. Rozhodně jim tedy dejte najevo, že máte představu o tom, jak by se mohla jejich kariéra ve firmě vyvíjet,“ radí Wood.

  1. Diskriminovat

Další spolehlivou cestu, jak odradit nejlepší zaměstnance, je podle Wooda jakákoliv mzdová diskriminace – ať už žen nebo například cizinců. Vystavujete se totiž riziku, že namísto toho, aby si stěžovali, tak půjdou raději rovnou pracovat jinam.

  1. Nedostatek výzev

Vynikající zaměstnanci se s monotónní prací nespokojí. Pokud budou po příchodu do práce vědět, že je čeká ta samá činnost jako včera, předevčírem nebo třeba před měsícem, pravděpodobně je to příliš motivovat nebude. Dobří zaměstnanci potřebují inspiraci a výzvy, aby cítili, že plně využívají své znalosti a dovednosti.

Pokud budete mít přesto pocit, že nadšení těchto zaměstnanců vyprchává, promluvte si s nimi o tom. Zeptejte se, zda můžete udělat cokoliv pro to, aby je jejich práce naplňovala.

  1. Příliš mnoho pravidel

Stejně tak může experty odradit, pokud vaše firma příliš lpí na pravidlech, jako je například dress code. „Pravidla jsou na jakémkoliv pracovišti samozřejmě důležitá, pokud ale budou mít zaměstnanci pocit, že je příliš stresují nebo omezují v jejich práci, opět se mohou začít zajímat, jak to chodí u konkurence,“ varuje Wood.

.

Zdroj: Forbes.com