4 z 10 manažerů nemají pocit rovnováhy mezi prací a osobním životem

Většina šéfů sportuje a nekouří, ale přesto je trápí nadváha a stres. Ukazuje to průzkum Zdravý manažer 2017, který realizoval Ipsos, Hospodářské noviny a mediální dům Economia. Do výzkumu zaměřeného na životní styl manažerů se zapojilo téměř 400 manažerů.

Cílem výzkumu bylo zmapovat chování manažerů v oblasti práce, zdraví, stravy, sportu a trávení volného času.
Ze studie vybíráme několik výsledků:

… práce
Většina manažerů pracuje více, než je běžná délka pracovní doby, nejčastěji pracují v rozmezí 8-12 hodin denně. Polovina z nich se své práci věnuje také o víkendu.

… stres
Pouze 1/5 manažerů tvrdí, že je ve stresu. Na druhou stranu polovina manažerů uvádí, že za poslední dva roky míra jejich stresu vzrostla. Nejčastějším důvodem stresu je pro manažery právě jejich práce.

… stravování
Během dne se manažeři obvykle stravují 3x denně. V restauraci nebo jídelnách jedí 4 až 5x do týdne. V rámci pitného režimu vypijí 1 až 2 litry vody a průměrně také 2 šálky kávy denně.
Muži si alkohol obecně dopřávají v průběhu celého týdne častěji než ženy. Tvrdý alkohol obě pohlaví nejčastěji nepijí vůbec. Většina manažerů jsou nekuřáci.

Dalšími tématy byl odpočinek, dovolená, zdraví, sport aj.

Vybrané výsledky studie Zdravý manažer byly uvedeny v říjnu 2017 v článcích v HN a na iHNEDu.
https://archiv.ihned.cz/c1-65927860-vice-nez-polovina-ceskych-manazeru-pracuje-i-o-vikendu
https://archiv.ihned.cz/c1-65922730-vetsina-sefu-sportuje-a-nekouri-presto-je-trapi-nadvaha-a-stres

V případě zájmu o další informace nás, prosím, kontaktujte.

Kontakt:
Tomáš Macků

Research & Communication Director
tomas.macku@ip­sos.com
GSM: +420 774 646 799

Společnost Ipsos poskytuje komplexní služby v oblasti průzkumu trhu a veřejného mínění včetně konzultační činnosti a patří mezi největší výzkumné agentury v ČR.  Česká kancelář spolupracuje s pobočkami sítě Ipsos v 88 zemích světa. V Praze je sídlo Ipsos Central Europe Cluster zahrnující Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Rakousko. Ipsos disponuje moderním technickým zázemím pro sběr a zpracování dat a využívá také know-how specializovaných divizí Ipsos Loyalty, Ipsos Marketing, Ipsos Connect, Ipsos Public Affairs, Ipsos CEM a Ipsos UU. Je členem organizací ESOMAR, MSPA, SIMAR, řídí se jejich etickými principy a metodickými pravidly. Více na www.ipsos.cz.